perjantai 12. huhtikuuta 2013

Synttärihumua

 to 28.2.13

Aamupäivä:

 Leivottiin klenettejä. Haastetta lisäsi se, kun piti yrittää saada klenetin toinen pää sen keskellä olevasta reiästä läpi.

Ulkoilu:

 Hiihtoa.

Unisatu:

Tuutulauluja -kirjaa katsottiin ja kuunneltiin cd:ltä siihen liittyvät laulut, jotka minä lauloin.

Unille:

 Marssimalla ja samalla kuunnellen Juhlatuuli -kappaletta cd:ltä.

Iltapäivä ja ulkoilu: 

Vietettiin tuplasynttäreitä eikä menty sen takia ulos iltapäivällä kuin hetkeksi. Juhlansankarit saivat halutessaan tiarat päähän ja istuivat kunniapaikalla. Poikkeuksellisesti tällä kertaa loput 2 lasta toimivat posteljooneina. Laitettiin päähän posteljoonin hatut (= minun ja siskoni yo-lakit heh) ja olalle postilaukut. Laulettiin ja leikittiin:

Pikkupoika posteljoon

"Minä olen pikku poika posteljoon, posteljoon, posteljoon,
ja minä olen pikku poika posteljoon ja kiertelen ympäri Suomen maan. 

Minäpä se jakelen ne kirjeet ja muut, ne kirjeet ja muut, ne kirjeet ja muut.
Minäpä se jakelen ne kirjeet ja muut, ja naurussa ompi tyttöjen suut. 

Eikä mua ilahduta mikkään muu, ei mikkään muu, ei mikkään muu, 
eikä mua ilahduta mikkään muu
kuin siniset silmät ja naurava suu."

Tämän jälkeen posteljoonit jakoivat kasseistaan molemmilla tekemäni onnittelukortit. Lauloimme seisoaltaan sankareiden istuessa:

"Paljon onnea vaan,
paljon onnea vaan,
paljon onnea, Outi,
paljon onnea vaan!"

Sitten sankarit näyttivät kortteja kavereille, jonka jälkeen he valitsivat aarrearkusta jonkin pienen yllätyksen.

Tämän jälkeen kuunneltiin musiikkia ja tanssittiin. Puhalsin sellaisia melkein lasten kokoisia pitkulaisia ilmapalloja, joten aikamoista ilmapallo-iloittelua oli myös. 

Välipalan jälkeen jokainen sai Ville Vallaton -jätskin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti